Tegenstellingen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ybert en Anna - WaarBenJij.nu Tegenstellingen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ybert en Anna - WaarBenJij.nu

Tegenstellingen

Blijf op de hoogte en volg Ybert en Anna

19 December 2012 | Australië, Melbourne

Met de geur van eucalyptus nog in onze neus, de oorverdovende stilte van Tasmanie nog in onze oren en de natuurpracht van de afgelopen weken nog op ons netvlies begonnen we vanmorgen om 09.30 uur aan onze verkenningstocht door Melbourne. Enorme gebouwen, oud (wat heet oud hier, 19e-eeuws) en nieuw dwars door elkaar, heel verschillende architectuurstijlen, het deed ons in de verte aan New York denken, maar mij ook aan Berlijn. Volop kerstdrukte en -gekte, verkeerslawaai alom, maar ook prachtige parken en de Yarra River die zich dwars door de stad slingert en waar al het lawaai ook ineens weer wegvalt. Al met al een indrukwekkende stad. Hadden we niet willen missen, maar 1 dag is wel genoeg!
Rond het middaguur Donna (oudste dochter van IJberts broer en schoonzusje), haar man Ron en hun drie geadopteerde zoontjes ontmoet en met hen geluncht. 29 Jaar geleden trouwden Donna en Ron, ik was daarbij aanwezig in 1983, samen met IJberts moeder. Het was bijzonder hen terug te zien. Zij hebben eerst hun eigen vier kinderen grootgebracht en beginnen nu opnieuw met deze drie jongetjes; we hebben daar grote bewondering voor...
Rusten nu even uit, hebben de hele dag gelopen. Vanavond naar Queen Victoria Market, een van de grootste openluchtmarkten op het zuidelijk halfrond, die zich op een steenworp afstand bevindt van ons hotel en morgen om 10.50 uur vliegen we van Melbourne naar Perth. We kunnen het zelf ook nauwelijks bevatten.
Tim: je hebt gelijk hoor, je zult als we terug zijn een weekje vrij moeten plannen om al IJberts foto's te zien; helemaal normaal is het niet, maar ik vrees dat hij er niet meer voor behandeld kan worden... We moesten erg lachen om jouw reactie!
Liefs, IJbert en Anna

  • 19 December 2012 - 08:58

    De Karveeltjes:

    Die behandeling van IJbert komt goed hoor. Niet dat hij gaat helpen, want hij bestaat voornamelijk uit over-de-datum-druivensap en anderszins gegist vocht, al dan niet met bubbels. Maar pijnlijk is het niet, denken wij. Have fun in the West!

  • 19 December 2012 - 13:27

    Jack:

    Spannend hoor. Op naar nieuwe ontmoetingen en gezichten. Veel plezier en we zien de resultaten met spanning tegemoet

    Gr.

    J en T

  • 19 December 2012 - 13:49

    Floor En Monique:

    Ha Anneke en IJbert. Eindelijk een berichtje van ons. We volgen uiteraard jullie belevenis in Tasmanië en nu in Australië. Wat zien jullie onwaarschijnlijk veel mooie en bijzondere dingen. Wij zijn er jaloers op. Geweldig om dit allemaal mee te kunnen maken. Een reis om nooit meer te vergeten. En dan die enorme hoeveelheid prachtige foto's, waarvan we er maar enkele zien natuurlijk.
    Gelukkig dat het aan het begin van de reis goed afliep met IJberts 'steen', want dat had heel anders uit kunnen pakken.
    Wij wensen jullie vanuit een wat somber en donker Nederland een prachtige voortzetting van jullie fantastische reis. En natuurlijk horen daar de allerbeste kerstwensen bij. Het zal wel vreemd zijn om daar bij zomerse omstandigheden kerstmannen te zien rondlopen (?).
    Hier alles goed gelukkig. Monique moet nog 1 dag werken, vrijdag al vrij. En (nieuwtje) per 1-1-13 is ze dir. van de school: de huidige dir. vertrekt. Spannend natuurlijk.
    Wij wensen jullie alvast ook een bijzonder goede jaarwisseling toe en alle goeds voor het Nieuwe Jaar.
    Hartelijke groet en liefs!
    Monique en Floor

  • 19 December 2012 - 16:12

    Annemijn:

    Lieve IJbert & Anna,

    Gisteren ontving ik van jullie een prachtige ansichtkaart uit Australië met een kangaroo erop!! Ik had nog nooit een kangaroo op een plaatje gezien en dacht eigenlijk dat het een hond was, dus ik maakte al 'w-oef w-oef' geluidjes. Mama heeft mijn kaart voorgelezen en ik heb aandachtig geluisterd. De kangaroo krijgt van mij nu elke dag een kusje als ik na mijn slaapjes beneden kom. Dankjulliewel voor mijn prachtige kaart!!

    Jullie doen veel leuke dingen beleven, prachtige herinneringen maken om nooit te vergeten en met IJbert's fotoshoots gaat dit laatste zeker niet gebeuren :-).

    Ik mis jullie wel hoor, maar gelukkig heb ik nog niet zo'n notie van tijd. Ik ben de hele dag druk aan het ondernemen én te ontdekken. Ik heb ook al wat nieuwe woordjes geleerd; -a-bou-ter (= kabouter; dit roep ik naar elke kerstman die ik zie), k-dooo (= cadeau), autoooo, boooo (= boot), uillllll (= uil), ama (= oma), apa (= opa).

    Papa, mama en ik wensen jullie nog een hele fijne trip met nog meer leuke ontdekkingen! En als jullie weer thuis zijn kom ik jullie allereerst een dikke X geven.

    Annemijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ybert en Anna

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 48658

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

24 November 2012 - 12 Januari 2012

Tasmanië/Australië

Landen bezocht: